Salmen kanssa Liepeen risujenkaatopaikalla. Maassa lunta, pikkuisen pakkasta, mutta alueen pohja pehmeä ja ei-liukas.

Alkuun seuraamista. Täyskäännöksissä olin vieläkin liian hätäinen, erityisesti käännöksen alkaessa mun pitää odottaa että koira ehtii mukaan. Lettu teki aika mallikasta seuraamista muuten, mutta hitaassa kävelyssä se alkaa zuumailemaan ympärilleen, siihen siis nyt huomiota myös.

Luoksetulo, molemmat pysäytykset. vauhti hyvä, pysähtyi molemmilla käskyillä heti mutta maahanmenossa jäi seisomaan. Osasyynä voi ola lumikin, mutta luulen että sanoin man-käskyn "vihaisella äänellä", sehän oli eteenmenossakin alussa ongelmana, lisäksi näitä maahanmenoja on treenattu paljon vähemmän kuin seisomisia.

Ruutu. Eka lähetys pitkältä matkalta ilman makupala-alustaa. Niinhän siinä sitten kävi että lettu meni ruutuun mutta alkoi nuuhkia maata eikä kuunnellut käskyä... eli kai se on uskottava mitä Salme neuvoi jo viimeksi, eli pitkällä matkalla palkka-alusta (joskin mun pitää vaihtaa se näkyvämpään) ja läheltä sitä seiso-käskyä. Tehtiin niin sitten ja johan alkoi toimia. Mun pitää vielä muistaa noissa lyhyen matkan treeneissä odottaa että lettu varmasti reagoi nimenomaan seiso-käskyyn eli seisoo tanakasti paikoillaan ennen kuin alan sitä kehua, nythän mä olen monesti alkanut sitä palkkaamaan jo siitä kun se kääntyy minua kohti, ja se juuri on johtanut siihen että Lettu ei ole mennyt tarpeeksi kauas tai on lähtenyt tulemaan minua vastaan. Tässä tuli mieleen että jos niitä omia treenejä saisi videolle, ehkä tällaiset virheet huomaisikin helpommin itse?

Tunnari, oma siveltynä makupalalla. Kaksi toistoa, eka meni nappiin, tokalla oli jo vähän epävarma ja hieman kolautti yhtä väärää mutta poimi kuitenkin oikean. Eli yksi toisto vaan per treeni, muuten samalla tavoin jatketaan.

Kaketusta sitten lopuksi. Tuttua pientä teputusta ja etenemistä...  Taas, voisko eka kerralla uskoa mitä Salme sanoo ettei tarvitsisi joka kerta kerrata mitä edellisellä... eli nyt aletaan oikeasti treenaamaan niitä rauhallisia asennonvaihtoja. Kyllä mä nyt uskoin että se on jopa mahdollista, kun Salme ihan kädestä pitäen näytti miten ja milloin ja missä mun kädet pitää olla...