Läheltä piti etten joutunut taas perumaan agikisoja kun flunssapöpö iski, kuitenkin lauantai-iltana olin jo sen verta paremmassa kunnossa että usklasin lähteä Pieksämäelle ajelemaan. Tuomarina tuolla oli Sikke Pulkkinen.

En olekaan Letun kanssa koskaan ollut Hau-Hau-Hallilla agikisoissa, tokoissa vaan. Ja sen kyllä huomasi. Vaikka verryttelyesteitä oli ulkona ja jotkut uskalikot niillä koiriaan hyppyyttivät (minä en koska maa oli luminen ja jäinen), Lettu oli menossa tokokokeeseen. Se lähti ekalle radalle tosi nihkeästi eikä oikein missään vaiheessa päässyt vauhtiin vaikka rata oli hyvinkin sujuva. No, tässä nopeudessa mulla oli hyvin aikaa ohjata sitä ja olinkin erittäin tyytyväinen muutamaan onnistuneeseen vekkaukseen ja niiden myötä lyhentyneisiin käännöksiin: Kepeillemenon varmistin valssaamalla ennen keppejä jotta saan koiran suoraan sisään, mutta sen jälkeen mun piti vielä leikata takana jatkolinjausta ajatellen ja tein tämän turhan äkkinäisesti ja Lettu teki pujotteluvirheen. Korjasin sen heti eikä siitä kauheasti lisäaikaa tullut, mutta kokonaisaikamme oli kuitenkin yli 11 sekkaa yliajan puolella.

Toiselle radalle lähdettiin sitten ihan eri tempolla. Tämä olikin yksi parhaita ratojamme varmaan koskaan, mulla oli koko ajan sellainen olo että koira tietää täsmälleen mihin ollaan menossa eikä sen tarvinnut kysellä eikä käännöksissäkään tullut turhia mutkia. Silti saimme yliaikaa vähän vajaat 5sekuntia :( . No, oma juoksukunto ei ollut ihan kohdillaan vielä, mutta mistä sitä seuraavaksi aletaan vauhtia niistämään? Kuudensia oltiin tällä tuloksella.