KUva kertoo enempi kuin tuhat sanaa. Elikkäs Mimmun treenit Killerillä, oheisen kuvan mukainen. Ja koska tarkoitus on opetella uusia ohjaustekniikoita ja samalla opettaa niitä koiralle, rata piti tehdä ennalta määrätyllä tavalla. Ja totta puhuen, en edes miettinyt vaihtoehtoja kuin ainoastaan keinulle viennin - ja se olikin tämän radan vaikein kohta meille.

Eli A:lta pujottelulle avustaen, sitten heitto putkeen itse pysyen pujottelun tulopuolella. Jaakotus hypylle 4. Tätä etukäteen mietin palkkauspaikaksi koska Letulle ei ole koskaan tehty jaakotuksia, mutta se reagoikin taakseheittoon niin hyvin että jatkoin samalla vauhdilla. Täpäkkä käännös ja uudelle suoralle. Pussi oli Letusta taas epämiellyttävä ja se meni pari kertaa ohi siitä mutta jatkamaan päästiin parin palkkausheiton jälkeen. 8-esteelle taas jaakotus, sitten ysille mukaanotto ja samalla persjättö. Jopa minä en ehtinyt - johtuen tietty siitä että mun piti viedä vielä outo jaakotus niin pitkälle - mutta Mimmu muutaman kerran avusti ottamalla koiraa mun takaa ja lopulta tehtiin tämä ihan itse. Keinulle päästiin näin nätisti kädessä kiinni. 

Olipahan pyöritystä, mutta tosiaankin hyvä että päästiin näitä jaakotuksia viimeinkin testailemaan. Nyt tiedän että niitä(kin) uskaltaa käyttää myös kisoissa!

Kokeiltiin lopuksi tuota A:lta pujottelulle viemistä myös ulkokautta. letulle tämä on haasteellista koskapa se ei pysähdy kontaktille ja lisäksi se väistää voimakkaasti mun alta pois. Mun piti siis tehdä itse aika laaja ulkokaarros jotta en tyrppää sitä liikaa, sitten iski myös Letun laiskuus ja se ei viitsinyt taipua aloitusväliin vaan aloitti tokavälistä. Tätä vois joskus kokeilla ohjureilla mutta luulenpa että parempi tapa meille on tuo avustaminen, semminkin kun itse pujottelussa mun on oltava lähellä koiraa vedättämässä ja sitten jatko pujolta eteenpäin onnistuu mihin suuntaan tahansa tarvittaessa vaikkapa näin leieröiden.