Niemisjärven kentällä - täällä ei olla oltu niin tosi pitkään aikaan, mutta silti näytti siltä että Lettu muistaa paikan, nimittäin ensimmäisenä kentälle tultaessa se alkoi tähyämään eteenmenomerkkiä...

Aloitin seuraamisella. Tein taas aika pitkän pätkän pitäen kuitenkin namia kädessä, muuten yritin olla "kisamaisen" jäykkä ja puhumaton. Seuraaminen oli aika hyvää paitsi yhden kerran Lettu jäi oikealle käännöksessä jälkeen eikä sieltä meinannut tulla oikealle paikalleen. En kuitenkaan alkanut houkutella vaan tein pysähdyksen ja annoin täten koiralle mahdollisuuden tulla itse - ja tulihan se. Tämän jälkeen seuraaminen oli taas ihan hyvää. Kerran palkkasin eteenpäin pallolla, tästä virekin vähän nousi.

Ruutu sitten. Namipala-alusta oli valmiina. Lettu lähti hyvin ruutuun, mutta meni vasemmanpuoleisten merkkien ulkpuolelta ja kaarsi sitten sieltä ruutuun palkalle. Äh. Otin heti toiston perään, vieläkin meni vasemman etumerkin ulkopuolelta, kävi nuuskimassa makupala-alustaa mutta eihän siellä mitään ollut, minä huutelin seiso- ja maahankäskyjä joihin koira ei ensin reagoinut. Tuli niin paljon eteenpäin että etutassut oli ruudusta ulkona ennenkuin meni maahan. Iso ÄH! Tästä kutsuin pois mutta olin selvästi tyytymätön, sillä Lettu tuli matalana ja kaartaen mun luokse. Vielä isompi ÄHHH! No, kolmas kerta lähetys, meno ja käskyjen noudattaminen kaikki onnistuivat, kutsuin pois palkalle heti kun meni maahan. Ja olin aidosti tyytyväinen, vaikka ensin yritin kaikin tavoin paineistaa koiraa...

Lopuksi kakeja. Olin laittanut kentän laidalle neljä purkkia neuta valmiiksi, ja niiden kohdille sitten kakeja tekemään. tein vaihtelevia sarjoja (en nyt muista tarkkaan) ja vaihtelevilta matkoilta (5 - 15m). Ongelmana oli kahdella ekalla että lettu ei pysynyt maassa vaan oli noussut puoli-istuvaan asentoon ennenkuin käännyin! Kolmannella ja neljännellä kuitenkin pysyi. Neljännellä se sitten nousi seisomaan ennenkuin ehdin antaa käskyä, olin kuitenkin ajatellut ottavani pelkän seisomaannousun vaikka kaikissa muissa aloitin istumisella, ehkä minä sitten kuitenkin jotenkin tästä koiralle vihjasin? Vaihdot kuitenkin olivat ihan korrekteja, muutamalla ekalla seisomisella pientä teputusta mutta viimeisellä jo ihan puhdas. Seisomasta maahan otin vain yhden kerran, se ei ollut ihan sikanaeteenpäinheittäytyminen, mutta väärä tekniikka kuitenkin. Sitä pitää ottaa kotona.

Treenin päälle leikittiin teddykarvalla, ja Lettuhan repi ihan tosissaan ja kun annoin sen voittaa, se jäi tappamaan lelua itsekseen eikä tullut mun luokse ollenkaan!