Jämsässä, tuomarina Väisäsen Pekka. Mukavan tuulinen sää.

Autolla heitin letulle pari kertaa palloa ennen kuin mentiin hakualueelle.  Alueen alussa huomasin että lettu vetää ilmasta hajua alueen oikealta puolelta, siispä lähetin sen heti sinne. Ekalla lähetyksellä se ei oikein lähtenyt suoraan, niinpä kutsuin sen pois ja lähetin huolellisemmin. Nyt se eteni viivasuoraan etukulmaan ja lähti sieltä etenemään, n. 50 metristä sitten paikallisti ukon ja ilmaisi tämän.

Toiseen etukulmaan se ei uponnut ihan syvälle asti mutta teki siistin tyhjän piston. Koska toista puolta oli jo tarkistettu siihen 50 metriin asti, lähetin tänne uudelleen n. 30 metristä. Komea laatikkopisto ja paluumatkalla ilmaisu.

Seuraavaan lähetyspaikkaan mentiin vähän edemmäs keskilinjaa sillä tuossa oli juuri hankala maaston kohta jonka siis päätin ohittaa. Täältä lettu upposi näkymättömiin ja kohta tulikin rulla suussa. Se vähän hämääntyi kun en ollutkaan edennyt keskilinjalla normaalia matkaa ja jouduin sitä vähän kehumaan rullaa tuodessa jotta ei pudota, ja näytölle lähtö oli vähän niin ja näin, Lettu lähti etsintäreitilleen. Umpipiilo kuitenkin löytyi ja tämä(kin) maalimies hyväksyttiin.

Tuomari moitti minua koiran kehumisista väärään aikaan (tuo yksi rullan tuonti ja sitten näytöille mennessä kehuin ennenkuin olin ottanut koiran hallintaan) ja rokotti niistä muutamia pisteitä. Kuitenkin pääosin koiran työskentely oli erinomaista ja tienasimme hienot 162 pistettä.