Olin niin aikaisin hallilla että Lettu oli vähän yöunilla vielä... no ensi viikonlopun kisoja ajatellen olin ajatellut vain vähän vahvistaa puomin alastulokontaktia. Letullahan ei (enää) pysäytyksiä ole joten ihan vaan namia pienellä alustalla muutama toisto. Lisäksi pari putkea ja pujottelua"verryttelyksi".

Kun nameja kuitenkin jäi yli päätin treenata vähän ohjauskuviotakin, tällä erää aiheina ennakoiva valssi ja päällejuoksu. Ennakoivaa valssia tein ihan vaan kahdella hypyllä, lähetin Letun hyppäämään ja aloin tehdä valssia tavoitteena pitää koira siellä hypyllä. Lettuhan mielellään kääntyy salamana pois jos huomaa että suunta muuttuu, niinpä oma ajoitus on tässä hyvin tärkeä ja jatkoa ajatellen se, että koira oppii uskaltamaan suorittaa annetun tehtävän loppuun vaikka minä suunnittelen jo seuraavaa. Juu, monta hyvää toistoa tähän saatiin ja käännöksistä tuli aika tiukkoja ja nopeita.

Päällejuoksua sitten... tässähän ongelmana on mun kutistuneet kädet (lue enemmän aiheesta Lakin blogista) ja se, että Lettu tulee mua kohti paaaljon hitaammin kuin Laki, ja Lettu myös lukee sen eteenpäin liikkeen paljon herkemmin kuin Laki. Eli vaikeaa oli mutta kun vaan maltan odotella koiraa niin onnistuuhan se :)